آرا و اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی برای جوانان جذاب‌ است
کد خبر: 4192922
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

آرا و اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی برای جوانان جذاب‌ است

حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی گفت: همیشه آرا و اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی برای جوانان بسیار جذاب‌ بوده است و این به خاطر اینکه همیشه وی با استدلال و منطق مسائل را مطرح می‌کرد و از گفتن حرف درست هیچ‌گونه ابایی نداشتند.

حجت الاسلام مصباح یزدی، مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، روز گذشته، 18 دی‌ماه، در نشست علمی بررسی ابعاد اندیشه و شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه تبریز، با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی، علمی و رفتاری آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ساده‌زیستی، داشتن دلیل و استدلال، نظم و انضباط در همه کارها و فعالیت‌های زندگی، بیان حقایق به‌صورت روشن و شفاف، بی‌تعلقی به دنیا، داشتن اخلاص در عمل، رعایت اعتدال و حقوق دیگران و تکلیف‌مداری از جمله ویژگی‌های ایشان بودند.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی نسبت به مسائل روز جامعه و به خصوص قشر جوان حساس بود، تصریح کرد: پاسخگویی به موضوعات، سؤالات، دغدغه‌ها و شبه‌های جوانان در اولویت فعالیت‌های ایشان بود که به صورت قابل فهم و درک برای جوانان مطرح می‌کردند.    

مصباح یزدی اظهار کرد: همیشه آرا و اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی برای جوانان بسیار جذاب‌ بوده است و این به خاطر اینکه همیشه وی با استدلال و منطق مسائل را مطرح می‌کرد و از گفتن حرف درست هیچ‌گونه ابایی نداشتند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: دغدغه دیگر ایشان مقابله با افکار و اندیشه‌های انحرافی جدید در جامعه بود که همیشه با مطالعه و پژوهش و با استناد به قرآن، روایات و سیره ائمه و دیگر منابع دینی و اسلامی به این مسائل پاسخ می‌داد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایشان در حوزه به روز‌رسانی و بازسازی ‌علوم انسانی فعالیت‌های زیادی داشته است، تصریح کرد: آیت‌الله مصباح درباره جریان فکری خطرناکی که از سوی نظریه‌پردازان غربی، لیبرال‌ها و غرب‌زده‌ها که در اوایل پیروزی انقلاب مطرح بود، مبارزه کرد.  

مصباح یزدی در پاسخ به هجمه‌ها، تهدیدها و انتقادهای که از ایشان بود، گفت: چون مسئله حق و باطل از منظر ایشان کاملاً روشن و شفاف بود و ایشان مسائل و انحرافات را به موقع تشخیص می‌دادند، این مسائل باعث می‌شد که دشمنان تاب تحمل وی را نداشته باشند و به دنبال تضعیف و تحریف وی بودند.

انتهای پیام
captcha